tiistai 21. toukokuuta 2013

Kyynistymisestä ammatinvalinnan suhteen

Olen vältellyt tänne kirjoittamista. Syy on yksinkertainen: Ennakkotehtävät olivat ja menivät, eikä pääsykoekutsua ole kuulunut. En ole menettänyt toivoani, mutta asian miettiminen tuntuu katkeralta. Samoin kuin sen kirjoittaminen, mutta siinä se nyt oli! Toiste en sano. Toivottavasti seuraavassa päivityksessä tilanne on jo päinvastainen (ja Turun Taideakatemia kärsimättömästi pommittaa minua pääsykoekutsuilla niin postitse, puhelimitse kuin facebookissakin...).

Muuten menee toki hienosti. AO-lehti valmistui ajallaan ja kauniina, julkistustilaisuudessa oli live-musiikkia (voi veljet), ja OKL:n pääsykokeen ensimmäinen vaihe meni mukiin. Eli sujui mukiinmenevästi. En alkanut siis ottaa siellä kuppia. Sekin olisi toki ollut hienoa.

Tässä pikkujännityksissäni olen koittanut keksiä varavaihtoehtojen varavaihtoehtoja; mitä sitten, jos en pääse kumpaankaan? Tämän unettoman yön innoittamana ajattelin listata asioita, joista pidän, ja jotka kiinnostavat minua. Ehkä niiden pohjalta voin rakennella itselleni jonkinlaisen ammattisoveltuvuusanalyysin!

"Lista asioista, joista pidän ja jotka innostavat minua"

Euroviisut
fontit
vaatteet ja tyyli
terassilla istuminen ja kylmä olut
hienon näköiset ja kiinnostavat lehdet
yllättävät lähestymistavat tylsiin asioihin
vaikutusvalta
laihuus
värikkäät ja monipuoliset irtokarkkipussit sekä eritoten Jelly beansit
ihmisten tekeminen iloiseksi
slaavilaisen näköiset miehet
hiekka
suomiräppi.

Hmm.

Spontaanin listan perusteella minusta olisi ainakin bulimikoksi...

1 kommentti: